Κατσικάκι με χούμους

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Ποια είναι η διατροφική αξία του χούμους;

Η αραβική ονομασία του μαρτυρά το βασικό συστατικό του. To hummus είναι μία πάστα από ρεβίθια, ταχίνι, χυμό λεμονιού και σκόρδο. Η καταγωγή του είναι μεσογειακή και η θρεπτική του αξία αποδεικνύει πως η διατροφή των κατοίκων της Μεσογείου θριαμβεύει για ακόμη μια φορά! Το χούμους περιέχει σημαντικές ποσότητες ιχνοστοιχείων όπως το μολυβδαίνιο και το μαγγάνιο, αλλά και ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο. Είναι εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέως, απαραίτητο για την σύνθεση του αίματος, καθώς και φυτικών ινών, απαραίτητες για την υγεία του πεπτικού συστήματος. Τέλος, συνιστούν μια πολύ καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης και σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες θα εντείνουν το αίσθημα του κορεσμού.

Πώς να κάνουμε το πιάτο πιο υγιεινό;

Το κατσικάκι είναι μια σχετικά καλή επιλογή ως κρέας για αυτή τη συνταγή. Το μυστικό είναι να αφαιρεθούν όλα τα ορατά κομμάτια λίπους και έτσι το κρέας καθίσταται μια σαφώς πιο διαιτητική επιλογή, με τη μισή σχεδόν περιεκτικότητα σε λιπαρά από την αρχική.  Το κατσικάκι έχει λιγότερο κορεσμένο λίπος σε σχέση με το βοδινό κρέας. Η συνταγή περιέχει ελαιόλαδο, λεμόνι, σκόρδο και μια πληθώρα καρυκευμάτων, όπως πιπέρι, κανέλλα, πάπρικα, ρίγανη που συνιστούν εξαιρετικά αντιοξειδωτικά για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Μερικά tips για συστηματική κατανάλωση

Ωστόσο, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και τα δύο αυτά βασικά συστατικά της συνταγής μπορούν να καταναλωθούν σε μέτριες ποσότητες και όχι σε καθημερινή βάση. Για μια πιο συστηματική κατανάλωση αυτού του πιάτου, επιλέγουμε να αντικαταστήσουμε το κατσικάκι με κάποιο λευκό κρέας εναλλάξ, αλλά και να καταναλώσουμε όσπρια αυτούσια, αντί για την πάστα τους.

Πηγή: mednutrition.gr