Αμυγδαλωτά

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Αμυγδαλωτά, ένα γλυκό συνδεδεμένο με τη χαρά! Παραδοσιακά, τα αμυγδαλωτά προσφέρονται σε γάμους, αρραβώνες, βαφτίσεις και γιορτές. Κυρίως στα νησιά των Κυκλάδων και των  Δωδεκανήσων, συναντάμε πολλές εκδοχές των αμυγδαλωτών.

Διατροφική αξία αμυγδάλων

Το κύριο συστατικό των αμυγδαλωτών είναι φυσικά το αμύγδαλο. Τα θρεπτικά συστατικά των αμυγδάλων:

  • τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα
  • οι φυτικές ίνες
  • οι φυτικές πρωτεΐνες
  • το ασβέστιο
  • η βιταμίνη Ε
  • το μαγνήσιο
  • το κάλιο
  • ο φώσφορος
  • ο σίδηρος

Έχουν συνδεθεί με το μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών ασθενειών, τα χαμηλά λιπίδια στο αίμα, την αντιοξειδωτική προστασία και τη διαχείριση του σωματικού βάρους.

Αυγά πλούσια σε πρωτεΐνη 

Το αυγό αποτελεί τροφή, πλούσια σε υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη. Ιδιαίτερα το ασπράδι του αυγού παρέχει πρωτεϊνη, κάλιο, νάτριο και ελάχιστες θερμίδες.

Εναλλακτική θρεπτική εκδοχή

Ενναλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φρυγανιές ολικής. Για μια πιο θρεπτική εκδοχή των αμυγδαλωτών και τα οφέλη των προϊόντων ολικής.

Παραλλαγές των αμυγδαλωτών

Ανάλογα με την περιοχή απ’ όπου προέρχονται τα αμυγδαλωτά εμπλουτίζονται με μέλι, και αρωματίζονται με μπαχαρικά όπως το γαρύφαλλο, η κανέλα, η βανίλια, αλλά και με ξύσμα εσπεριδοειδών ή εσάνς πικραμύγδαλου, προσδίδοντας ακόμη επιπλέον θρεπτικά συστατικά.

Μπορώ να τα συμπεριλάβω στο διατροφικό μου πλάνο;

Το μυστικό αποτελεί πάντα το μέγεθος της μερίδας καθώς και η συχνότητα κατανάλωσης. Η τήρηση ενός ισορροπημένου διατροφικού πλάνου σε συνδυασμό με φυσική δραστηριότητα, επιτρέπει στον καθένα μας την απόλαυση μιας μικρής ‘’αμαρτίας’’ χωρίς τύψεις!

Πηγή: mednutrition.gr