Αλμυρά κεκάκια με κολοκύθα και θυμάρι

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Μια εύκολη και ταυτόχρονα θρεπτική ιδέα για πρωινό ή σνάκ ή ακόμη και μεσημεριανό γεύμα

Κολοκύθα

Η κολοκύθα χάρη στα πολλά θρεπτικά συστατικά που περιέχει όπως: βιταμίνες A,C,E φυλλικό οξύ, Β1, Β2, Β5, Β6, ιχνοστοιχεία (κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο, χαλκό), φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά (β-καροτένιο, ξανθίνη, λουτείνη) και ω3 λιπαρά οξέα, προσφέρει πολλά οφέλη στον οργανισμό. Βοηθά στη μείωση και την πρόληψη καρδιαγγειακών νοσηματων, προστατεύει από την εμφάνιση ορισμένων μορφών καρκίνου, προστατεύει τα κύτταρα από τη γήρανση κ.α.

Αλεύρι ντίνκελ

Το αλεύρι ντίνκελ αποτελεί πολύ καλή πηγή φυτικών ινών και υδατοδιαλυτών βιταμινών. Η περιεκτικότητα του σε πρωτεΐνη, είναι 10 έως 25% μεγαλύτερη σε σχέση τις υπόλοιπες ποικιλίες σιταριού ενώ η περιεκτικότητα του σε σίδηρο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και ΄΄καλά΄΄ λιπαρά οξέά είναι σημαντική.

Αλέυρι ολικής

Το αλέυρι ολικής αποτελεί εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Περιέχει ακόμη  βιταμίνες του συμπλέγματος Β (θειαμίνη, νιασίνη, ριβοφλαβίνη, πυριδοξίνη και παντοθενικό οξύ), μέταλλα (σίδηρος, ψευδάργυρος και χαλκός) και φαινολικές ενώσεις οι οποίες, έχει βρεθεί ότι διαθέτουν αντικαρκινικές ιδιότητες.

Τυρί τσένταρ (Cheddar

Το τυρί τσένταρ (Cheddar) αποτελεί πολύ καλή πηγή ασβεστίου (τα 100γρ ~700 mg Ca).  Περιέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας (ανάλογες με αυτές των υπόλοιπων ζωικών προϊόντων), καθώς επίσης φώσφορο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο κάλιο και βιταμίνες Α και B12.

Πως μπορώ να εμπλουτίσω την συνταγή;

Για μια πιο αλμυρή εκδοχή της συνταγής, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φέτα ή γραβιέρα λαμβάνοντας εξίσου σημαντικές ποσότητες θρεπτικών συστατικών. Για τα άτομα τα οποία έχουν πρόβλημα με την αρτηριακή τους πίεση, η προσθήκη τυριού (πχ φέτα) με λιγότερο αλάτι, θα αποτελούσε μια καλή εναλλακτική.

Το φρέσκο κρεμμυδάκι ενδεχομένως να προσέδιδε μια πιο παιχνιδιάρικη διάθεση στην υπέροχη αυτή συνταγή. Εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ (προσοχή στα άτομα που λαμβάνουν αντιπηκτική αγωγή), βιταμίνης Α, C, φυλλικού οξέως, καλίου, μαγνησίου.

Ακόμη, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά μυρωδικά, ανάλογα πάντα με τη διάθεση και τις επιλογές του καθένα.

Μπορώ να τα συμπεριλάβω στο διατροφικό μου πλάνο;

Το μυστικό αποτελεί πάντα το μέγεθος της μερίδας καθώς και η συχνότητα κατανάλωσης. Η τήρηση ενός ισορροπημένου διατροφικού πλάνου σε συνδυασμό με φυσική δραστηριότητα, επιτρέπει στον καθένα μας την απόλαυση διάφορων ΄΄νόστιμων΄΄και ταυτόχρονα θρεπτικών συνταγών !!

Πηγή: mednutrition.gr