Η μυϊκή δύναμη – περισσότερο από κάθε τι – διευκολύνει τα καθημερινά. Από το να κουβαλήσουμε πιο εύκολα τα ψώνια μας μέχρι να σπρώξουμε ένα έπιπλο για να του αλλάξουμε θέση, υπάρχουν πολλοί πρακτικοί λόγοι για να χτίσουμε μυϊκή μάζα. Έχοντας ένα βασικό επίπεδο δύναμης θα σας βοηθήσει να νιώθετε στην καθημερινή ζωή πιο ανεξάρτητοι και να έχετε περισσότερη αυτοπεποίθηση.

Καθώς μεγαλώνουμε, χάνουμε φυσικά μυϊκή μάζα. Γύρω στην ηλικία των 30 ετών, οι περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μυϊκή μάζα ενώ επίσης παίρνουν πιο εύκολα λίπος, κυρίως γύρω από την κοιλιά. Από 30 έως 60, χάνουμε περίπου 3 έως 8% των μυών ανά δεκαετία. Μετά τα 60, το ποσοστό αυτό αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι τόσο σημαντικό να κάνετε ασκήσεις ενδυνάμωσης.

Η μυϊκή μάζα είναι επίσης σημαντική για έναν υγιή μεταβολισμό. Οι μύες είναι πιο “μεταβολικά ενεργοί”, που σημαίνει ότι καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες για να διατηρηθούν (και ειδικά σε σχέση με το λίπος). Εστιάζοντας στην προπόνηση ενδυνάμωσης και στη διατήρηση της μυϊκής μάζας, μπορεί να είστε σε θέση να διατηρήσετε καλύτερα τον μεταβολισμό σας καθώς μεγαλώνετε.

Οι δυνατοί μύες φροντίζουν επίσης να είναι υγιείς οι αρθρώσεις μας. Όταν οι μύες που περιβάλλουν τις αρθρώσεις σας είναι δυνατοί, βοηθούν στην απομάκρυνση μέρους της πίεσης και της πρόσκρουσης από τις αυτές. Αυτό είναι καλό για όλους, αλλά ιδιαίτερα καλό αν έχετε προβλήματα στις αρθρώσεις ή αρθρίτιδα.

Δεν έχει να κάνει μόνο με τη γυμναστική

Μην ξεχνάτε: Η γυμναστική με ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι αυτό που θα δραστηριοποιήσει τους μυς σας, αλλά εξίσου σημαντικοί παράγοντες είναι η διατροφή, ο ύπνος σας αλλά και τα επίπεδα του στρες.

Κατακτήστε τις βασικές κινήσεις ενδυνάμωσης

Δεν χρειάζονται φανταχτερές ασκήσεις για να κατακτήσουμε τους στόχους μας. Στην πραγματικότητα, μια καλή ρουτίνα προπόνησης ενδυνάμωσης αποτελείται από κλασικές, θεμελιώδεις ασκήσεις που σας βοηθούν να κινηθείτε μέσα από μερικά βασικά μοτίβα κίνησης: καθίσματα, προβολές, σανίδα, έλξεις και (φυσικά) διατάσεις. Εάν είστε αρχάριος, είναι καλή ιδέα να συνεργαστείτε με έναν προπονητή που μπορεί να σας βοηθήσει να ξεκινήσετε με ασκήσεις που ταιριάζουν στο τρέχον επίπεδο φυσικής. Με προοδευτικό βαθμό, όσο συνεχίζετε τις προπονήσεις, ασκήστε περισσότερη πίεση στο σώμα. Αυτό μπορείτε να το καταφέρετε είτε κάνοντας την άσκηση με περισσότερο βάρος, είτε κάνοντας περισσότερες επαναλήψεις ή και αυξάνοντας συνολικά τις φορές που γυμνάζεστε μέσα στην εβδομάδα.